Ali lahko združite posel s skrbjo za planet in vodenje podjetja z vsakodnevno meditacijo? Joy Vasiljev, ustanoviteljica The Organic Company, dokazuje, da je to mogoče. V ekskluzivnem intervjuju za FormAdore nam je Joy spregovorila o ekologiji in moči preprostih, lepih predmetov.
Joy Vasiljev je leta 2007 na Danskem ustanovila The Organic Company, da bi ustvarjala lepe, funkcionalne tekstilne izdelke za dom s spoštovanjem do narave in ljudi. Blagovna znamka je znana po minimalističnem dizajnu in izdelkih iz 100 % certificiranega organskega bombaža.
Kateri je vaš najljubši izdelek The Organic Company?
Serviete Everyday. Čeprav je to le majhen kos organskega bombaža, pomeni ogromno. Vsakič, ko takšna servietka nadomesti papirnate brisače za enkratno uporabo ali papirnate serviete, prihrani majhen del drevesa, ki bi moral ostati v zemlji. Poleg tega jih rada uporabljam za pogrinjanje mize in odkrivam, kako spremenijo aranžma in kakšen pomen mu dajo.
Kaj vam pomeni slogan It Matters, natisnjen na eni izmed vrečk The Organic Company?
Verjamem, da je vsak korak, ne glede na to, kako majhen, pomemben. Če bi vsak od nas zamenjal eno slabo navado (kot je uporaba izdelkov za enkratno uporabo), bi veliko spremenili. Mi – navadni ljudje – imamo izjemno moč, ko skupaj sledimo boljši poti.
Vsak izdelek The Organic Company mora izpolnjevati enega od treh kriterijev: zadovoljiti potrebo, rešiti problem ali povzdigniti kategorijo. Kako to deluje v praksi?
Verjamemo, da bi se morala vsa podjetja vprašati ta vprašanja, preden ustvarijo še en 'nov' izdelek – samo zato, da bi na trg lansirali še eno novo stvar. Naš planet se utaplja v smeteh, slabo izdelanih izdelkih in minljivih trendih. Zato smo si pri The Organic Company postavili visoke standarde. Želimo se osredotočiti na resnične, ne izmišljene, potrebe naših strank. Ustvarjamo funkcionalne, vsakodnevne, brezčasne predmete, ki bodo trajali dolgo. Ponosni smo, da nenehno ne uvajamo novih izdelkov. Osredotočamo se na izpopolnjevanje in oblikovanje v počasnem tempu.
Kakšna majhna, vsakodnevna sprememba nam lahko pomaga živeti bolj zavestno in se počutiti bližje naravi, tudi če živimo v velikem mestu?
Vsekakor opustitev izdelkov za enkratno uporabo. Kupujte manj stvari, boljše kakovosti. In organske! Ne glede na to, ali živite v mestu ali ne – ne pozabite, da vaša poraba pušča sled. Biti blizu naravi je izbira in prioriteta. Leto 2025 poziva k ponovni povezavi – s seboj, z drugimi in z naravo.
Kateri so najpogostejši primeri zelenega zavajanja, na katere bi morali biti potrošniki pozorni?
Preverite, ali ima podjetje dejansko GOTS certifikat (GOTS, ali Global Organic Textile Standard, je vodilni svetovni standard za certificiranje tekstilnih izdelkov). To lahko preverite na uradni spletni strani, kjer boste našli odprto bazo podatkov vseh podjetij, ki so prejela certifikat.




Kaj vam pomeni luksuz?
Luksuz so mirni pobegi z jutranjo meditacijo, yin jogo, zdravo organsko hrano, upočasnjevanje v prijetnem in udobnem okolju.
Ali je v vašem domu kakšen predmet ali kraj, ki ima za vas poseben pomen?
Da, to je moj kotiček za meditacijo, ki sem ga uredila v dnevni sobi. Sestavljen je iz podloge za meditacijo in dveh blazin iz The Organic Company, izdelanih iz organskega bombaža. Ti predmeti in ta kraj simbolizirajo nekaj pomembnega v mojem življenju: ravnovesje.
Za mnoge ljudi je težko si predstavljati direktorja podjetja, ki redno meditira – vodje so običajno povezani z močjo in trdoto.
Takšna logika je zastarel sistem, ki ustvarja več bolnih kot srečnih ljudi in uničuje naravo. Regenerativni pristop, ali Regenerativno vodenje, je vrnitev k povezavi in aktivnemu upanju. Povezava s seboj, z drugimi (vključno z organizacijami) in z naravo. Aktivno upanje pa je delovanje v skladu s tem, v kar verjamemo.
Če bi lahko živeli popolnoma drugačno življenje, kaj bi počeli?
Bila bi majhna ekološka kmetica, ki bi gojila predvsem zelišča za sveže zeliščne čaje. Verjetno bi še vedno vodila The Organic Company, ker obožujem to, kar počnem – in naš planet še vedno potrebuje popravilo.



